fredag 24 oktober 2014

Rädisornas transformation

Nåt gott i salladen kanske? Käka då inte upp alla rädisorna i landet utan glöm bort några och låt dom gå i blom. Å vilken blom sedan. Romantiskt så att det förslår! Rosa små sötnosar.


Vänta sedan ytterligare en liten stund av livet och låt fröbaljorna tjocka till sig. Smaskens (oj, nu använde jag ju det ordet som min 14-årige son nämnde idag var ett gammaldags ord som ingen längre använder.....) i sallader eller att strö över något som behövs piffas till (något ätbart alltså!). Dom smakar lite starkt och liksom crunchar i munnen.


3 kommentarer:

  1. Vad spännande. Det har jag aldrig provat. Det blir till att testa nästa år.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Min rädis-skörd var av någon anledning väldigt skral i år. Har aldrig testat att äta frökapslarna, men gått i blom har nog rädisorna gjort ett antal gånger.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. De är verkligen smaskens! (Men så är jag ju en dinosaurier...)
    En delikatess i det turkiska eller iranska köket har jag för mig.

    Hoppas du hade en härlig dindag!

    Kramar Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.