torsdag 17 juli 2014

Sommarbutiken är öppen!

Nu är det minsann så lyckligt att man kan få komma in i mitt heliga paradis och spana in pelargoner! "Sommarbutiken" är öppen när väder, vind och rätta känslan infinner sig. Varmt välkomna om ni har vägarna förbi Skrea Strand i Falkenberg! Naturligtvis kan man fortfarande maila mig och beställa sticklingar som jag sänder via posten också. 


Trevligt är det när det dyker upp någon liten pelargonintresserad tant bakom knuten. Ja, nu är det inte så att jag är genustaskig, utan jag säger tant bara för att hittills är det enbart den sorten som dykt upp här shoppingsugna. Inga Lasse Anrelltyper har synts till, men det kanske bara är en tidsfråga.

P.tomentosum växer och blommar så att det knakar när den får stor kruka och go skugga. Och vilken mintdoft när man stryker intill den!
Alla besökare i trädgården önskar jag dock inte välkomna, så nu tänkte jag gå ut en sväng i halvdunklet och mörda några slemmiga kryp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du skriver en hälsning.

Har du ingen egen blogg eller googlekonto, klicka i Anonym så kan du skriva en hälsning ändå.